בדיקת מסוגלות הורית

משמורת ילדים  |  אפוטרופסות  |  הורות  |  הורות משותפת  |  משמורת ילדים משותפת  |  אבהות  |  בדיקת אבהות | בדיקת מסוגלות הורית משמורת ילדים לאב לאחר גירושין

 

כלל טובת הילד

מצד החוק והמשפט, השיקול החשוב ביותר בכל החלטה בין הורים וילדים, הינה טובת הילד. ואם להערכת בית המשפט, אשר נעזר במומחים, אחד מההורים איננו מסוגל להיות הורה משמורן לילדיו הוא ימנע זאת ממנו.

בדיקה למסוגלות הורית היא בדיקה המיועדת לקבוע מה מידת כשירותו של ההורה הנבדק לספק לילדיו את כלל צורכיהם הפיזיים והפסיכולוגיים. בבדיקה בוחן הבודק, שהוא בדרך כלל פסיכולוג אחד או יותר, שורה של פרמטרים אישיותיים, פיזיים, כלכליים, דמוגרפיים, פסיכולוגיים וכדומה, הכל בהתאם לסיבה שבגינה נשלח הנבדק לבדיקה.

ביטול חזקת הגיל הרך ומסוגלות הורית

לצערנו, הליכי גירושין יכולים להגיע לנקודות מאוד לא סימפטיות בהן עלול אחד מבני הזוג לטפול האשמות נגד בן הזוג השני רק כדי לגרום לו לכאב, או כדי לזכות במשמורת הילדים. בדיקת מסוגלות הורית היא בדיקה שאם לא נתקיימו בה התנאים הנדרשים לאישור מסוגלותו של ההורה המשמורן שהוא בדרך כלל האם, הדבר יכול להוביל אפילו לביטול חזקת הגיל הרך של האם, בדיוק כפי שהגדרתו של ילד בן מורד יכולה להוביל להפחתה של מזונות ילדים, ולעיתים גם למצב של ביטול מזונות ילדים אם הוכח שהאם עומדת מאחורי סירובו של הילד להיפגש עם האב.

בני זוג אשר נמצאים במסגרת הליכי גירושין עלולים להגיע למצבים פסיכולוגיים קשים וקיצוניים, אשר במהלכם הם עלולים לנקוט בכל הצעדים העומדים לרשותם, ולחפש דרכים להשיג את מטרותיהם, בין שדרכים אלה כוללות קידום הפחתת מזונות ילדים של בן מורד, ובין שדרכים אלו כוללות צעדים הקשורים יותר באישה ופחות בילדים, כמו ביטול דמי מזונות אישה.

טובת הילד לנגד עיניכם

אם כן, הדבר החשוב והמרכזי בפסיקת בית המשפט בעניין משמורת ילדים וגם לכם כהוריו של הילד הוא טובתו. אם להערכתכם ישנו ספק במסוגלות ההורית של האם זה עדיין לא אומר שאתם אינכם מסוגלים לתבוע את משמורתו של הילד.

בכל מקרה, כצד לגירושין אתם צריכים לקבל את הייעוץ הטוב ביותר, לדעת את דברי החוק ואת עמדת בתי המשפט בנושא, לפני שאתם מקבלים החלטה. באידאה נספק לכם את כל הסיוע הנדרש, לרבות תשובות על התהליך שאתם עוברים כי אידאה פועלת למען זכויות הגבר במשפחה.

סגור לתגובות.