הסדרי ראייה זמניים

הסדרי ראיה | הסדרי ראייה זמניים | ניכור הורי  |  הסדרי ראייה לסבא וסבתא

 

המושג הסדרי ראייה זמניים

המושג הסדרי ראייה זמניים אינו עולה על הפרק בעת שהורים של ילדים גרים תחת קורת גג אחת. שני ההורים נפגשים עם הילדים באופן שוטף והקשר שלהם עם הילדים פתוח וזמין. ואולם בעת פרידה יש להסדיר את הסדרי השהייה של הילדים עם שני ההורים ואם משמורת הילדים לדוגמה ניתנת לאם אז לאב הזכות לדרוש הסדרי שהייה זמניים עד שהם יוסדרו באופן קבוע.

מדוע יש לקבוע הסדרי ראייה זמניים ?

משמורת הילדים ניתנת בדרך כלל באופן אוטומטי לאם והאב שבדרך כלל גם הראשון לעזוב את הבית המשותף נמצא בעמדה נחותה מול האם בנוגע לקשר שלו עם הילדים וגם נודעו מקרים רבים שהאם משתמשת בילדים כבני ערובה כנגד האב והיא נמנעת בדרכים שונות ומשונות להגיע איתו להסכמה אפילו על הסדרי ראייה זמניים. במקרים כאלו אין לאב ברירה אלא לפנות לבית המשפט לענייני משפחה או ל- בית הדין הרבני בכדי שיפסוק לו הסדרי ראייה מקובלים ולאלתר.  

חשוב לציין כי הדרישה לפסיקת הסדרי ראייה זמניים מאיצה את תהליך קביעת הסדרי הראייה הקבועים וגם אם בית המשפט לא יפסוק את מלוא הימים והשעות המקובלים בהסדרי ראייה הזמניים הרי שבית המשפט יפסוק הסדרים כאלו שלא ימנעו מהאב ומהילדים העדר קשר לאורך זמן.

מה בין הסדרי ראייה למשמורת ילדים ?

לציין כי לעומת משמורת ילדים אשר פסיקתה תלויה בקשר של האם עם הילדים, הסדרי הראייה תלויים גם בקשר של האב עם הילדים וגם בקשר של האב לאם וככל שהאם מערימה קשיים גדולים יותר בעת שהיא מאשימה את האב בהאשמות קשות כך ידרוש בית המשפט לקבל חוות דעת מקיפה יותר ממחלקת הרווחה עד שהוא יפסוק את הסדרי הראייה.

מה הקשר המינימלי שאב יכול לקבל במסגרת הסדרי ראייה זמניים ?

יש מקרים שבהם קיים חשד לכאורה שהאב עלול לסכן את האם ו/או את הילדים. גם במקרים כאלו לא ימנע מהאב לראות את הילדים ובמסגרת הסדרי ראייה זמניים רשאי האב לראות את הילדים בפיקוח במרכז הקשר של מחלקת הרווחה.

קיום הסדרי ראייה זמניים במרכז הקשר אינו נערך תמיד רק ביוזמת האם. יש מקרים שאבות אינם מעוניינים, לפחות באופן זמני, להיפגש עם האם בעת שהם לוקחים את הילדים והדרישה שלהם לפגוש את הילדים במרכז הקשר בדרך כלל מתקבלת.

מחבר:  שאול מני נוי

אידאה – למען זכויות הגבר במשפחה

אם החלטת לשמור על הזכויות שלך במשפחה ובהליכי גירושין חייג אלינו עכשיו :  03-6132225 

או צור קשר ונחזור אליך בהקדם

סגור לתגובות.