חלוקת רכוש בגירושין

הסכם ממון | יחסי ממון | הלכת השיתוף | ידועים בציבור | הסכם חיים משותפים | חלוקת רכוש בגירושין | הלכת השיתוף בין ידועים בציבור

המשבר אשר כרוך בניהול חלוקת רכוש בגירושין

אדם מטבעו מתקשה להיפרד מרכוש אשר נמצא ברשותו והוא זמין עבורו במשך שנים. אדם מפתח אל חפציו ואל נכסיו סימפתיה וסנטימנטים ועבורו להתחלק בדברים הללו עם אדם אחר כרוך במשבר. אלא שמשבר זה רק הולך ומתעצם כאשר מדובר בני זוג אשר נדרשים לערוך חלוקת רכוש בגירושין על כל האמוציות אשר קשורות לזה.

ואולם, חלוקת רכוש בגירושין הינה כורח המציאות ואין האדם יכול להימנע מכך בעיצומו או בסופו של תהליך גירושים, משום שמדובר ברכוש משותף של שני בני הזוג שאינו יכול להישאר רק ברשותו של אחד מהצדדים.

הדרך לבצע חלוקת רכוש בגירושין

חלוקת רכוש בגירושין מחייב את בני הזוג לשום את כלל נכסיהם בכדי לדעת כמה כל אחד מבני הזוג אמור לקבל. לציין שכאשר מדובר בחלוקה של דירת מגורים, החלוקה מתבצעת על ידי מכירת הדירה בשוק החופשי לכל המרבה במחיר, ובני הזוג יתחלקו בסכום שיתקבל ממכירת הדירה לאחר שכיסו את חוב המשכנתה אם יש.

יחד עם זאת כאשר מדובר בדירת מגורים רשאי כל אחד מבני הזוג לרכוש את חלקו של האחר במחיר השוק של הדירה וכך להישאר עם הדירה מבלי למכור אותה לגוף שלישי חיצוני. חלוקת רכוש בגירושין אינו מושג אשר מדבר רק על נכס מקרקעין אלא גם על כל שאר משאבי בני הזוג על פי חוק יחסי ממון בין בני זוג. מדובר על זכויות פנסיה חסכונות וכל שאר המשאבים שיש לכל אחד מבני הזוג ביחד ולחוד. חלוקת רכוש בגירושין אינה מתבצעת רק לגבי זכויות אלא גם לגבי חובות.

כאשר נדרשים לערוך חלוקת רכוש בגירושין בזכויות פנסיה יש לערב רואה חשבון שבתפקידו כאקטואר הוא יודע להעריך תשלומי פנסיה עתידיים, פיצויים עתידיים, קופות גמל עתידיים, הכל בצורה מאובנת לסכום אחד נכון לתקופת השיתוף בין בני הזוג.

האם טוב יותר לערוך חלוקת רכוש בגירושין בהסכם או באמצעות פניה לבית המשפט

חלוקת רכוש בגירושין יכולה להתבצע באמצעות הסכם גירושין, אך בהעדר הסכמה רשאי כל אחד מבני הזוג לערב את בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה אשר ידונו בסוגיה זו ויכריעו בה. אף שבדרך כלל הנחת הסכם גירושין ברבנות הינה הדרך הטובה לסיים משבר של חלוקת רכוש בגירושין, לעיתים קורה, שאחד מבני הזוג מסתיר נכסים או חסכונות שרק באמצעות צו של בית המשפט ניתן לחשוף אותם. ישנם גם מקרים שבהם אחד מבני הזוג מתעקש לקבל חלק גדול יותר ממה שמגיע לו, ולכן לא יהיה זה מן הנמנע לערב את אחד מבתי הדין שיכריעו בסוגיה.

לעומת תשלום דמי מזונות ילדים אשר משולמים מידי חודש בחודשו, לעיתים במשך כמה שנים טובות, או משמורת ילדים והסדרי ראייה אשר ניתנים לשינוי על פי עקרון טובת הילדחלוקת רכוש בגירושין הינו ברוב המקרים מהלך אחד אשר מסיים את הסכסוך הכספי באופן שבעתיד אין צורך להתעסק בו.

השירות שניתן לגבר באידאה

אידאה הינו ארגון אשר פועל לשמירה על זכויות הגבר במשפחה משנת 1998. וכאשר מדובר בענייני משפחה בככלל ורכוש בפרט אשר מטבע הדברים חשוב לגבר לשמור עליהם, יהיה זה הדבר הנכון עבורו להגיע לאידאה על מנת לקבל ייעוץ ושירות ממי שמכיר את הנושא לעומקו וממי שחרט על דיגלו את השם: "אידאה – למען זכויות הגבר במשפחה". 

מחבר:  שאול מני נוי

אידאה – למען זכויות הגבר במשפחה

למידע נוסף וסיוע ניתן להתקשר אלינו לטלפון מספר :  03-6132225 

או צור קשר בהודעה כתובה ונחזור אליך בהקדם

סגור לתגובות.