משמורת זמנית לאב

ברוב רובם של המקרים הורים לילדים יגורו תחת קורת גג אחת בודאי כאשר הם נשואים. הקשר בין בני הזוג בדרך כלל נועד גם להרחיב את המשפחה באופן שיתווספו למשפחה ילדים וכך לרוב גם קורה.

במשפחות רבות משמש האב דמות דומיננטית בחיי הילדים בעת שהוא נוטל על גבו חלק ניכר מכל המטלות הדרושות למילוי צרכיהם לרבות טיפול, השגחה, חינוך, בריאות, תשלומים ועוד.

עם זאת, כיום ויותר מבעבר רואים אנו כי בני זוג רבים נקלעים למשברים בנישואין והתוצאה הינה דהירה לכיוון תהליך גירושים, כאשר בזמן כלשהו בעיצומו של תהליך הפרידה והגירושין יפסיקו בני הזוג לגור תחת קורת גג אחת.

והילדים אשר זקוקים לשני ההורים במידה שווה, או לכל הפחות על פי אותו הסדר שהיה בטרם פרץ הסכסוך בין הוריהם, יאלצו לקבל הסדרי שהייה מסוימים עם כל אחר מההורים כאשר אלו האחרונים יקבעו להם אותם.

מאמר זה יעסוק בדרך שבה יכול גבר לפעול כאשר הוא צריך להתמודד בעצמו ובכך להקל גם על הילדים את השינוי הדרסטי שאותו הם צריכים לעבור בתקופת הליכי הפרידה בין ההורים ולאחריה.

למידע נוסף וסיוע ניתן להתקשר אלינו לטלפון מספר :  03-6132225 

או צור קשר בהודעה כתובה ונחזור אליך בהקדם

 

ובעת שבני הזוג נפרדים, נשארת האם לרוב, גם אם באופן זמני, בבית המשותף והאב יאלץ למצוא מקום מגורים חלופי, לפעמים תוך פרק זמן קצר. ואם לא רוצים לטלטל את הילדים מבית אחד מרכזי לבית אחר מרכזי, אנחנו עומדים במציאות שבה הילדים נשארים ברוב הזמן עם האם והאב יצטרך לתאם עם האם הסדר של זמני שהות עם הילדים.

רואים אנו כי תוך פרק זמן, אפשר שיהיה קצר, יכול הקשר בין האב לילדים לעבור שינוי חד אשר ללא ספק יפגע באב ובילדים, ולהזכיר כי יש גם אימהות שיפנו בתלונה למשטרה או לבית המשפט בבקשה להוציא לאב צו הרחקה מהבית והילדים, שאז ההרחקה מהילדים ומהבית המשותף יכולה להיות מהיום להיום.

האמור לעיל נשמע רע ומר, ואולם למרבה הצער מדובר בתסריט דיי קבוע שמתקיים בפועל ככל שלא נערכים אליו בזמן. מי שלא החל הליך גירושין יתקשה להאמין שכך יקרה, ומי שהחל הליך גירושין ועזב את הבית המשותף ללא הסדר מתאים ילמד על בשרו לדעת עד כמה קשה, לעיתים בלתי אפשרי, לחזור לדומיננטיות שהיתה לו בחיי הילדים כמפורט לעיל.

ואולם, על אף האמור לעיל לבעיה שפורטה עד כה יש פתרונות. הפתרון המרכזי הינו חתירה נחושה לקביעת משמורת ילדים משותפת זמנית אשר תקבע את הקשר השותף בין האב לילדים בהחלטה שיפוטית, בין אם מדובר בהסכמת האם ובין אם מדובר בפנייה ישירה לבית המשפט שיקבע זאת, והכל בעת שהאב עדיין מתגורר בבית המשותף של בני הזוג.

יכול לקחת קצת יותר זמן לקבל החלטה על משמורת משותפת זמנית במידה והאב יפנה לבית המשפט בדרישה לחייב את האם, ואולם מדובר במהלך חשוב אשר ישרת את האב ואת הילדים נאמנה, והוא נועד לאבות אשר רוצים באמת קשר קרוב עם הילדים.

ולהדגיש כאמור כי ערנות בעניין זה תפתור בעיות שעלולות לצוץ בעתיד באופן שגם אם האב יעזוב את הבית המשותף, הוא יעשה זאת כאשר יהיה לו זמן להתארגן בדיור חלופי ותהיה לו גם האופציה לשהות עם הילדים בזמני שהות נרחבים או במשמורת משותפת, שתחל ממשמורת משותפת זמנית ותמשיך למשמורת משותפת קבועה.

מחבר:  שאול מני נוי

אידאה – למען זכויות הגבר במשפחה

למידע נוסף וסיוע ניתן להתקשר אלינו לטלפון מספר :  03-6132225 

או צור קשר בהודעה כתובה ונחזור אליך בהקדם

סגור לתגובות.