הסכם חיים משותפים

הסכם ממון | יחסי ממון | הלכת השיתוף | ידועים בציבור | הסכם חיים משותפים | חלוקת רכוש בגירושין | הלכת השיתוף בין ידועים בציבור

הסכם חיים משותפים, או בשמו המקביל הסכם ידועים בציבור מתאים לבני זוג אשר מעוניינים לחיות יחד בשיתוף רגשי וכלכלי תחת קורת גג אחת, ויחד עם זאת להימנע מהפורמליות והמחויבויות שמביא עמו טקס הנישואין האורתודוקסי.

ההעדפה לערוך הסכם חיים משותפים

חלק מבני הזוג מעדיפים לערוך הסכם חיים משותפים משום שהם אינם מעוניינים לערב את הממסד הדתי בקשר בניהם מטעמים אידאולוגיים. חלק אחר מעדיף לערוך הסכם חיים משותפים משום שהם פסולי חיתון מצד הדין העברי.

הסכם חיים משותפים בין ידועים בציבור הינו הסכם יחסי זוגיות בשילוב של הסכם ממון משום שמחד גיסא הוא מכיל הצהרה על קיומו של הקשר הזוגי בין בני הזוג. ומאידך גיסא הוא מגדיר את היקף השיתוף בענייני הממון בין בני הזוג. מחריג נכסים או ממון אשר אינם נכללים במסגרת חיי השיתוף. והוא קובע גם את יום תחילת השיתוף העתידי של צבירת הממון המשותפת בין בני הזוג.

הילכת השיתוף

ככלל, בהעדר הסכם חיים משותפים אשר קיבל תוקף פסק דין בבית המשפט לענייני משפחה, על בני זוג אשר מוכרים כידועים בציבור חלה הילכת השיתוף, אשר קובעת בימינו משטר של חלוקת רכוש ואיזון משאבים דומה למה שקובע חוק יחסי ממון בין בני זוג שנשאו לאחר שנת 1975 ואילך.

ברם, משום שחוק יחסי ממון בין בני זוג, התשל"ג-1973, (שהוא דיי ברור וחד משמעי בעיקרו), אינו חל על ידועים בציבור, ואיזון המשאבים המשותפים בין בני זוג ידועים בציבור יוכרע על פי הפסיקה, יתכנו סטיות מהותיות בחלוקת המשאבים, משום שאיזון המשאבים  יחתך על פי התרשמות בית המשפט מכוונת הצדדים אף שזו תהיה כוונה במכללה.

הסכם חיים משותפים מומלץ מאוד

לפיכך, לאדם אשר מעוניין להיכנס לקשר זוגי של ידועים בציבור ועם זאת לשמור על רכוש או ממון פרטי שצבר באופן עצמאי לפני תחילת הקשר, מומלץ מאוד לעשות הסכם חיים משותפים בין ידועים בציבור.

שאול נוי

 

אם החלטת לשמור על הזכויות שלך במשפחה ובהליכי גירושין חייג אלינו עכשיו :  03-6132225 

או צור קשר ונחזור אליך בהקדם

סגור לתגובות.